Mutlaka Gezilmeli: Amalfi Sahilleri

2012 yılında, mavi yolculuk ile yaptığım gezimi, 2014 yılında bu sefer de karadan yaparak Amalfi sahillerinin ne kadar keyifli bir yer olduğunu keşfettim.

İlgilenenlere bu yöre hakkında küçük bilgiler vermek istiyorum.

Amalfi-sahilleri4

Amalfi sahilleri, İtalya’nın güneybatı sahilinde Campania bölgesinde yer alıyor ve Napoli’den başlayarak Salerno’ya kadar uzanıyor. Ben bu yazımda sizlere Napoli, Sorrento, Amalfi, Ravello, Capri ve Positan’dan bahsedeceğim. Arkadaşlarımla birlikte THY’nin Napoli uçuşu ile yolculuğumuza başladık. Napoli Havalimanı’ndan daha önceden kiraladığımız aracımıza kurularak, 1 saat 30 dk’da Sorrento’daki küçük ama çok sevimli otelimiz, Hotel Rivoli Sorrento’ya geldik. Sorrento bir sürü leziz restorantlarla ve şeker dükkanlarla dolu. Üstelik, Vezüv’e karşı gün batımı da gerçekten görülmeye değer.

Amalfi-sahilleri5

2.günümüzde, önce dar virajlı ama nefes kesici manzara eşliğinde Ravello’ya çıktık. Ravello oldukça küçük bir yer, gezmek için 2-3 saatinizi ayırmanız yeterli. Görülmesi gereken yerlerin başında Villa Rufolo geliyor.

Villa Rufalo'dan manzara

Villa Rufalo’dan manzara

Buradan Amalfi’ye indik. Amalfi ise deniz kenarında oldukça turistik bir yer.

Amalfi-sahilleri1

3.günümüzde Sorrento’dan feribota binerek 15 dakika içinde Capri’ye geçtik. Capri zaman zaman dünya starlarını ağarlayan bir ada. Capri ve Anacapri olmak üzere iki bölümden oluşuyor.Üstü açık taksilere binerek birinden diğerine geçiş yapabiliyorsunuz. Ayrıca otobüsler de mevcut. Adanın Grotta Azzurra‘sı yani mavi mağarası meşhur, fakat içini gezmek isterseniz, oldukça kalabalık bir sırada beklemeyi göze almanız gerekiyor. Yeme içmenin birazcık pahalı olduğu bu ada, ne olursa olsun görülmeye değer.

Blue Grotto / Mavi Mağara

Amalfi-sahilleri-capri

Amalfi-sahilleri-capri2

4.günümüzde otelimizden check out işlemimizi tamamladıktan sonra ilk durağımız Positano’ya gittik. Positano inanılmaz bir manzaraya sahip ve gün batımının kaçırılmaması gereken çok romantik bir kasaba. Dar ve bol basamaklı sokak aralarında yer alan dükkanlar, kafeler ve lezzetli deniz ürünleri yapan bolca restorant var. Biz, sahilde yemekleri oldukça lezzetli olan Chez Black’i tercih ettik. Akşama doğru Napoli’ye geçtik. Önce kiraladığımız arabamızı teslim ettik.

Napoli’de araba kiralama konusuna gelince… Bana göre Napoli’de araba  kullanılmaz. Hem eski olan bu şehirde çoğu sokak trafiğe kapalı, hem çılgınca araba kullananlar var, hem de sokaklarda gezdikçe çoğu arabanın (nedense) hasarlı olduğunu göreceksiniz.

Napoli…tam bir güneyli mi, desem. Bana göre Napoli anlatılmaz ancak görülür… İlginç dar sokaklar, sokak aralarına çekilmiş çamaşır iplerinde sarkan çamaşırlar, neşeli insanlar, çöpleri dağınık sokaklar vb… Gidin,görün ve siz anlatın… Otel olarak Palazzo Caracciolo ‘yu tercih edebilirsiniz. Hem fiyat, hem de kalite gayet uygun.

Özellikle hanımlara tavsiyem, Amalfi gezinize sağlam bir bavulla çıkın, çünkü dayanılmaz güzellikteki seramik eşyalardan almadan dönemeyeceksiniz.