Vücudumuz Kendisini Nasıl Ele Verir?

0

Konuşan kişi yalan söylüyorsa:

✔  Gözlerini kaçırmaz, daha uzun göz teması kurar; çünkü karşısındakinin yalanına inanıp inanmadığınız kontrol etmek ister.

✔  Herhangi bir sebep yokken ensesine dokunur, bu yalana işarettir.

✔  Kelime tekrarı yapar.

✔  Gözleri başka yere bakıyorken parmakları başka yere doğru sallanır; vücudu, ben yalan söylüyorum demek ister.

✔  Kısaca cevap verilebilecek bir soruya uzun cevap verir – sizi inandırmaya çalışıyordur.

✔  Omuz silker (genelde sol omuz silkmek olarak gerçekleşiyor.)

✔  Bir şeyi onaylarken ya da evet derken baş hayır der gibi iki yana sallanıyorsa aslında hayır diyordur.

✔  Kamburunu çıkarabilir; çünkü kişi yalan söylerken az alan kaplamaya çalışır. (Saklanma hissi)

✔  Bir olaydan bahsederken zaman kipleri arasında geçiş yapmaya çalışır.

✔  Bir şey söylerken ya da anlatırken yanda sallanan eli arada bir yön değiştirebilir. (Mesela avuç içi kendine dönükken bize dönüyorsa)

✔  Gerinme, dudak yalama, mücevherlere dokunma ve benzeri davranışlar yapabilir.

✔  Mecazi anlatım yapamaz.

✔  Ellerini hiç hareket ettirmeden konuşur.

✔  Korktuğu için, gözlerinin çevresindeki deride beyazlaşma oluşur.

✔  Bir hikaye uydururken aynı anda elle yapılan işleri yapamaz. Örneğin yalan söylerken bardağa çay doldurmak zorlaşır, taşar, denk gelmez vs.

✔  Cümlesinden sonra kollarını kavuşturup bir adım geri atabilir ya da geri çekilebilir.

✔  Ellerini karın-göğüs arasında, bir eli hafif yumruk diğer eli ise arada bir o yumruğu tutup bırakıyorsa, yalana işarettir.

✔  Söylediği söze güven duymadığı için ses seviyesi düşer.

 

Konuşan kişi bir şeyler saklıyorsa:

✔  Kirpiklerini hızla kırpıştırır (Bildiği ama söylemediği bir şey var)

✔  Ellerini birleştirip, işaret parmaklarıyla ağız kapatıp, kendini susturmaya çalışır.

✔  Dudakları içe çeker ve/veya gözleri yumar.

✔  Soru sorduğu zaman kaşları kalkıyorsa sorduğu sorunun cevabını biliyor demek.

✔  Dudaklar hafif içe çekik gülümser – maskeleme gülümsemesi.

✔  Nefesini tutar.

✔  Burnunu kaşır.

✔  Yutkunur.

 

Konuşan kişi kaygılıysa:

✔  Alt dudağını ısırır.

✔  Dudak ısırılırken kulaklarıyla oynama ihtiyacı duyabilir.

✔  El hareketlerinde artış gözlemlenir.

✔  Çenesini alt dudağa doğru çekme hareketi (Utanç anlamına da gelir)

✔  Hızlı konuşur ya da tam tersi yavaş ve yumuşak konuşur. (Eğer yavaş ve yumuşaksa endişenin içerisinde hüzün de vardır.)

 

Konuşan kişi seksüel uyarım – cinsel çekim alanındaysa:

✔  Gözbebekleri büyür.

✔  Dudakları istemsiz yalar.

 

Konuşan kişi korku duyuyorsa:

✔  Gözleri açılır.

✔  Dudakları gerilir.

✔  Vücut ısısı düşer. Özellikle elleri buz gibi olur. Çünkü kişi korktuğu zaman evrimsel bir özellikle kaçmaya çalışır ve kaçabilmek için de tüm kan bacaklarına pompalanır içgüdüsel olarak. Bu yüzden diğer yerlerdeki ısı düşer. İlk ısısı düşen yer ellerdir.

✔  Kaşlar yukarıya kalkık ve sahte bir gülümsemeye sahiptir.

✔  Tüm odayı, salonu, mekanı görebildiği yere oturup, kontrol etme hissine sahiptir.

 

Konuşan kişi utanç duyuyorsa:

✔  Çenesini dudağa kaldırır – derin utanç.

✔  Göz kapaklarını kapatıp, başını yere eğer.

✔  Eli alnındadır genellikle…

 

Konuşan kişi asabiyet, öfke ve sinire sahipse:

✔  Dudakları içe çekilir (Sinirlilik)

✔  Biri hakkında ya da birisiyle konuşurken orta parmakla yüz kaşınıyorsa nefret ve sinirlilik hakimdir.

✔  Dudağın bir tarafı kalkık hafif gülümseme haline sahiptir – nefret belirtisi. (Yoksa Mona Lisa – Da Vinci’den nefret mi ediyordu?)

✔  Yumruğunu sıkar. (Öfke)

✔  Nefesini tutar – gergin ya da sinirlidir. (Bir şeyleri saklama anlamına da gelebilir)

 

Konuşan kişi gurura sahipse:

✔  Çenenin yukarıya kalkması.

✔  Göğsün kabarması.

 

 

Konuşan kişi vicdan azabı, pişmanlık, suçluluk hissine sahipse:

 

✔  Dudak kenarları aşağıda, yanaklar kalkıktır. (Pişmanlık)

✔  Gözler bir başkasınınkiyle buluştuğu anda bakışları kaçırır ve yere bakar. (Suçluluk)

✔  Bir eliyle diğer elle yaptığı yumruğu sıkar – sakladığı bir şey var. (Suçluluk)

 

 

 

Konuşan kişi panik halindeyse:

 

✔  Burun deliği genişler.


Paylaş.

About Author

Marmara Üniversitesi Arşivcilik Bölümünü dereceyle bitirdi, Koray Holding’te iş yaşamına İnsan Kaynakları alanında başladı, 3.5 yıl burada çalıştıktan sonra, Turkcell İnsan Kaynakları Ekibinde öncelikle 3 yıl Turkcell Akademi’nin kuruluş çalışmalarında bulundu, daha sonra İşealım Ekibine geçti, 4 yıl burada görev yaptıktan sonra Organizasyonel Gelişim ve Değişim Ekibinde 1 yıl çalıştı ve Turkcell’den ayrılarak Nortel Networks İnsan Kaynakları Müdürü olarak, Vodafone Türkiye İşeAlım Müdürü olarak çalıştı. Halen Türkiye’nin ilk ve tek bağımsız otomotiv dizayn şirketi olan Hexagon Studio’da IK ve İdari İşler Müdürü olarak çalışmaktadır. PERYÖN (Personel Yönetimi Derneği) üyesidir. İngilizce, Osmanlıca, Farsça bilmektedir. Çalışmanın dışında kalan zamanlarında kitap okumak ve spor yapmak en çok vakit harcadığı alanlardır.

Comments are closed.