Bitter çikolata sağlığımız açısından çok faydalı besinleri içinde bulundurur. Kakao ağacının tohumundan yapılmış, gezegendeki en iyi antioksidan kaynaklarından biridir.
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, bitter çikolata (kesinlikle şekerli olan değil) sağlık için çok faydalıdır ve özellikle kalp hastalığı riskini azaltmaktadır.
İşte bitter çikolatanın faydaları
- Bitter Çikolata Çok besleyici
% 70-85 kakao içeren 100 gram bitter çikolatının içinde şunlar bulunur:
Lif 11 gram.
Demir % 67.
Magnezyum İ% 58.
Bakır % 89.
Mangan % 98.
Ayrıca potasyum, fosfor, çinko ve selenyum bol miktarda vardır.
Tabiki günlük olarak 100 gram bitter çikolata tüketmemek gerekiyor. Bu miktar bir insan için çok fazladır. Bunun için aşırıya kaçmamak gerekir.
Kakao ve bitter çikolata yağ asidi açısından da mükemmeldir. Yağlar, çoklu-doymamış oranı küç miktarda yer alırken, doymuş ve tekli doymamış bulunmaktadır. Aynı zamanda kafein ve teobromin gibi uyarıcılar da içerir. Fakat kafein miktarı kahve ile karşılaştırıldığında çok düşüktür.
- Antioksidanlar Çok fazladır
Bitter çikolata, biyolojik olarak aktif olan antioksidanlar gibi işlev gören organik bileşikler bulunur. Yani polifenoller flavanoller, kateçinler, içerir.
Yapılan çalışmalarda, kakao ve bitter çikoladana sonra bu bileşenlere sahip olan yaban mersini ve böğürtlen bulunmaktadır.
- Kan Akışı sağlar ve tansiyonu düşürür
NO’nun işlevlerinden biri de kan akışını önleyen engelleri ortadan kaldırır. Bundan dolayı kan basıncını yani yüksek tansiyonu düşürür.
- HDL'yi yükseltir ve LDL'ye karşı korur
Yapılan bir çalışmada, kakao tozu erkeklerde LDL’yi (kötü kolestrol) düşürdüğü tespit edilmiştir. Bunun yanısıra HDL’yi (iyi kolestrolü) arttırmıştır.
Bitter çikolata kalp hastalığı ve diyabet gibi pek çok hastalığa neden olabilecek insülin direcini de azaltabilir.
- Kardiyovasküler Hastalığı riskini azaltabilir
470 yaşlı erkek üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, 15 yıl kakao kullanan kişilerin kalp hastalıklarından ölüm oranı yüzde 50 oranında düşmüştür.
Başka bir çalışmada çikolatayı haftada 2 veya daha fazla yemek damar tıkanıklığını yüzde 32 oranınhda düşürmektedir.
Yine başka bir çalışmada hafta 5 kez veya daha fazla bitter çikolata yemek kalp hastalıklarını yüzde 57 oranında azaltmaktadır.
- Cildinizi güneş hasarlarından korur
Flavonoller, cilde kan akışını hızlandırarak, hidrasyonu arttırır böylece güneş hasarlarını da en aza indirir. Tatilden bir ay once yemeye başlamanız gerekir.
- Beyin Fonksiyonunu geliştirir
Kakao ayrıca anlamlı zihinsel bozukluğu olan yaşlılarda bilişsel işlev artırabilir. Kakao’da bulunan kafein ve teobromin gibi uyarıcı maddelerde beyin fonksiyonları açısından yararlıdır.
Not: Uzmanlar tarafından günlük olarak tüketilmesi istenilen miktar 50 gramdır.
